Retourbeleid

Wij hanteren een retourbeleid van 14 dagen. Als er 14 dagen zijn verstreken sinds uw ontvangst, kunnen we u helaas geen terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet uw artikel:

- ongebruikt zijn

- in dezelfde staat verkeren waarin u het ontvangen heeft

- teruggestuurd worden in de originele verpakking

Verschillende soorten goederen kunnen niet geretourneerd worden waaronder bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen. Ook kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. Wij accepteren ook geen intieme of hygiënische artikelen retour, evenmin accepteren wij gevaarlijke materialen, ontvlambare vloeistoffen of gassen retour.

Extra niet-retourneerbare artikelen:
- Cadeaubonnen
- Downloadbare softwareproducten
- Sommige artikelen voor gezondheid en persoonlijke verzorging

Om uw retourzending te voltooien, hebben we uw kwitantie of aankoopbewijs nodig. Stuur uw aankoop NIET terug naar de fabrikant.

In bepaalde situaties kan slechts gedeeltelijke restituties worden verleend (indien van toepassing), zoals:
- Boeken met duidelijke gebruikssporen
- CD's, DVD's, VHS-banden, software, videogames, cassettebandjes en vinylplaten waarvan de verpakking geopend zijn.
- Elk item dat zich niet in de originele staat bevindt, beschadigd is of waarvan onderdelen ontbreken om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout
- Elk artikel dat meer dan 14 dagen na levering wordt geretourneerd

Restituties (indien van toepassing)
Zodra uw retour is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook informeren over de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.
Als deze is goedgekeurd wordt uw teruggave verwerkt en krijgt u binnen een bepaald aantal dagen automatisch het tegoed op uw creditcard of originele betaalmethode teruggestort.

Te late of ontbrekende restituties (indien van toepassing)
Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.
Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat uw terugbetaling officieel wordt overgemaakt.
Neem vervolgens contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt gestort.
Als u dit allemaal heeft gedaan en u heeft uw terugbetaling nog steeds niet ontvangen, neem dan contact met ons.

Uitverkoop artikelen (indien van toepassing)
Alleen artikelen met een normale prijs kunnen worden terugbetaald, helaas kunnen uitverkoop artikelen niet worden terugbetaald. 

Uitwisselingen (indien van toepassing)
We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als u het voor hetzelfde artikel wilt ruilen, stuur ons dan een e-mail.

Cadeaus
Als het artikel bij aankoop is gemarkeerd als een geschenk en rechtstreeks naar u is verzonden, ontvangt u een tegoed ter waarde van uw retourzending. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, ontvangt u een cadeaubon.

Als het item bij aankoop niet als cadeau is gemarkeerd, of als de cadeau-gever de bestelling naar zichzelf heeft laten verzenden om het later aan u te geven, sturen we de cadeaugever een terugbetaling.

Verzending
Om uw product te retourneren, dient u contact met ons op te nemen. zodat wij u het retouradres kunnen informeren of u kunt gebruik maken van ons contact formulier op de website. 

U bent verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het kan duren voordat uw geruilde product u bereikt, variëren.